25 de març 2011

"Saltant" de quebrada en quebrada

Pels que no ho heu pillat, el títol era un "xist". I és que al sortir de Bolívia ens vam instal·lar a Salta per visitar les "quebradas" del voltant. A Potosí vam agafar un bus que ens portaria fins a la frontera, on vam arribar fets uns glaçons perquè van ser 10h de viatge al costat d'una finestra que no tancava bé i que deixava passar un fred gèlid propi de 4000 a 3000 m (que és l'alçada a la que vam estar tota l'estona). Tots els bolivians portaven mantes i vam entendre perquè. Jajaajajaja, quin parell de pardillos!

Un cop al límit de Bolívia amb Argentina, que és el poble de Villazón que a l'Argentina pren el nom de La Quiaca, vam creuar la frontera com a nosaltres ens agrada: a peu i de matinada. A les 7 del matí ja estàvem esmorzant facturitas a l'estació de busos de La Quiaca esperant per anar a Salta. Aquí els preus ja eren diferents. Què car comparat amb Bolívia! Vam comprar bitllets i a fer quilòmetres! El trajecte fins a Salta és preciós perquè es passa per tota la Quebrada d'Humahuaca, patrimoni de la Humanitat. Aquesta quebrada l'hem visitat a fons amb un tour d'allò més íntim: 4 turistes i la guia amb cotxe. És una quebrada preciosa, amb colors molt diferents i tots combinats amb formes creades per l'erosió que ho fan espectacular. També hi ha una part històrica de ruïnes de tribus pre-incaiques i incaiques.

Tampoc ens volíem perdre el Cafayate, i també l'hem visitat en grupet petit i amb cotxe. També és una combinació genial de colors i formes impossibles que culmina amb unes visites a un parell de bodegues de la ciutat i la corresponent degustació. Ens ha encantat!!

Ara som a l'estació de busos de Salta, en plan sense-sostre, esperant que es facin les onze de la nit per anar a un poble on, a les dues del matí, agafarem un bus que dura dos dies (!!!!) per fer 2500 km fins a Bariloche. Tenim unes ganes boges d'abraçar a l'Anton, l'Anya, la Jana, la Verònica i l'Anton petit!!!!

1. Buenooooo, que vagi molt bé el trajecte!!! Ara sí que sí, en Antooooooon!!! M'arriba l'oloreta del guisado fins aquí a la tele!!

La foto de la carretera que passa per la quebrada, és molt xula, s'embla que s'estigui plegant en si mateixa! I les cultures pre-inquia... (espera que mho he de tornar a llegir, com ho heu dit?) ... pre-incaiques; a la meua escola es deien pre-inques i inques. M'heu ficat molts vocals per a la meua dislèxia!!!

pc: fixeu-vos en el plan dels peus de la Laia a les fotografies de la frontera Bolívia - Argentina... Havies de tindre fred a la força fillet!!!!

2. van dos pilotes pel mitx del dessert i una li diu a l'altra: CACTUSSSSSSSSS....(es un TXIST tb)

3. ... il apedra filosofal25 de març del 2011, a les 12:41

sandalies amb mitjons gruixuts...... kin look tan estiuenc i hibernal (alhora). es moda tot temps. Sorprèn la visible auZensia d'aduanes i aduaneros

4. cuan arribim a casa els hi deixarè les meves sandalies¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

5. M'encanta aixó de creuar la frontera a peu i de matinada. Lo de les sandalies amb mitjons és el toc friqui-cutre del bon turista.

6. eeeei! ja som a Bariloche! mate i facturitas amb la família al voltant de la taula. I moltes abracades. Això no té preu!!!

7. UALA!!!!!!!!!!!!!!!! Ja no arribo a temps per dir-vos que... Us compreu un reposa-culos, m'han dit que estan molt bé ; )

Gaudiu de Bariloche i com sempre... fotos i somriures!
    (segurment esteu emocionats... que bonic!)

8. Ningú mes ha flipat amb l'efecte òptic de l'última foto? La laia sembla una turista gegant al país de liliput!

9. ho estem passant de conya¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
    es tot mollt maco. cada dia, cada cosa.... tooooooooot

10. feu alguna foto dels asados que us degueu estar jalant que a mi hem cau la babeta nomes de pensar-ho...