29 de novembre 2010

Kathmandu i Bhaktapur

Ahir vam arribar a la capital del Nepal: Kathmandu. Vam dir adéu a Pokhara, al Lobsang, a la Dolma i a la gent del Butterfly, Govinda i companyia, i fins una altra. Vam agafar un microbús i ens vam plantificar a Kathmandu, això sí fent una parada forçosa per canviar la pastilla del freno. Tot normal.

Aquí ens hem ubicat al Thamel, un barri completament guiri i farcit d'oferta turística i botigues. Costa trobar un lloc fora d'aquí, què hi farem! Hi passarem 4 dies, fins al 2 de desembre que volem cap a Bangkok si tot va bé.

Ahir vam anar a fer-nos el passi per la plaça Durbar, que és necessari simplement per creuar-la o passejar-hi. Les places Durbar, des de les quals es regnava i on es coronaven els reis, són típiques d'aquí i es caracteritzen per estar farcides de temples i templets un al costat de l'altre, que tenen molts guarniments de fusta i moltes figures de déus. La vall de Kathmandu és la que concentra més patrimoni de la humanitat de tot el món. Per això, aquests dies que tenim per aquí aprofitarem per visitar-ho al màxim.

Avui, després de consultar els resultats de les eleccions de bon matí, hem anat a Bhaktapur, una ciutat a 6km de Kathmandu que és la que conserva millor l'arquitectura medieval newar de la zona. L'entrada és carilla, però val la pena per poder passejar-se per la plaça Durbar i pels carrerons de la vora, tots empedrats, i on s'hi pot veure com fan ceràmica artesanalment.
Després de voltar per Bhaktapur, hem agafat un altre bus per pujar al temple poc visitat de Changu Narayan. És un temple molt tranquil, amb bones vistes sobre la vall i que estava ple de nens de les escoles de la vora. Allí hem dinat i hem tornat cap a Kathmandu, on hem fet una passejadeta llarga per tornar a l'hotel abans de sopar. Aquesta nit intentarem camelar-nos als del bar de la vora perquè a la matinada ens deixin veure el Barça-Madrid.

1. Diu la Teresa que fiqueu una espelma a Sta. Tereseta al temple que us doni més bones vibracions (aquí teniu per triar), ella ja li va posant regularment i esta clar que funcionen.

2. els gossos gegants aquests que hi ha la segona foto començant per sota, semblen el Fujur de la Historia interminable!!!

De moment, 23 de la primera part, barça 2 madrid 0.

3. La matinadeta futbolera us devia fer extremadament feliços! 5 a 0, el pitjor resultat de Mouuuu!!! Qui se'ls va haver d'empassar un radere de l'altre! 1! 2! 3! 4! i 5!!!!!!!!!!

Sergio Ramos en su linia de destroyer, i de fill de la seva molt respectuosa mare que pobra dona no en té cap culpa de tenir un fill com el que te. ves que hi farem.

5 a 0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anbelibabol!!!!!!

4. Quin bany els hi han clavat, sempre els hi passa igual a aquests, que si "que venga el Barça y nos meta 8...", que "El Mou team es el favorito...", semblava un enterrament allò del punto pelota ahir. No m'imagino al Ibrahimovic corrent el que va còrrer el Villa. Ja pot donar gràcies el gitanet que només els hi han caigut 8.

En fi parella, comentaria més coses com la del "il.lustrat" Sergio Ramos però les imatges parlen per si soles.

VISCA EL BARÇA!!!

5. ei genteta!!! Moltes gràcies per aquesta bonanova del Barça. Ahir ens vam despertar a les 2 de la matinada per veure el partit per internet però les connexions de per aquí són penoses i només vam poder sentir el Puyal a trompicons. Avui al matí hem vist els gols pel youtube. ESPECTACULAR!!!

6. iepa parella! Llàstima que us perdéssiu el Barça.
    Hi havia un bar que segur que el feien (em penso) el Tom&Jerry de Thamel! És on van tots els expedicionaris de tot el món a fer cerveses quan acaben els 8000'ls and company! Està ple de senyeres i ikurruñas! llàstima!

Si hi arribo a temps us recomano un noi que volta per Durban Square que va amb una llibreta on gent de tot el món amb totes les llegües possibles el recomanen com a guia! A mi per 4 euros em va fer de guia privat 1h i mitja i va valdre molt la pena!
    Acabeu de disfrutar Kathmandu al màxim!

PD: Menja molts momos Joanet que t'has d'engreixar una miqueta!